13 Mayıs 2015 Çarşamba

“Kutsal Ateş” ve inançlı Hristiyanlar



Yunanistan'da, SyRizA'nın başa gelmesi, bir çok “tabu”nun da tartışmaya açılmasına sebep oldu...


Bu, bana göre, gerçekten iyi bir şey...

En son örneği, Yunanistan Ateistler Birliği'nin, Paskalya yortusu nedeniyle Kudüs'ten getirilen “Kutsal Ateş”in, devletin parasıyla, özel uçakla getirilmemesi için bakanlıklara gönderdikleri mektuptu...

Ve söyledikleri son derece mantıklıydı: Ateist olarak (aynı şey Hristiyanlık dışındaki dinlere mensup olanlar için de geçerli) benden aldığın vergiyle, benim paramla gidip “başkasının” inancı için bir sürü masraf yapılmasını istemiyorum. Özellikle de, maaşların kesildiği, işsizliğin arttığı bu kriz döneminde...

Bu kadar basit.

Buna başta Kudüs Patrikhanesi olmak üzere, tüm “papaz tayfası” ve “yardakçıları” karşı çıkarak, Ateistler Birliği'ne “ateş püskürdüler”...

Ben, kendi adıma, Ateistler Birliği'nin teklifini destekliyor, kendilerine “ateş püskürenler”e de bir teklifte bulunuyorum: Çok istiyorsanız, inançlı Hristiyanlar olarak aranızda para toplayıp, kendi paranızla getirtin “Kutsal Ateş”i; benim paramla, devletin parasıyla değil!



Barikat, s. 20, 9-4-15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder