28 Şubat 2016 Pazar

Bölüne Bölüne Çoğalacağız



ORİJİNAL BARON
M SYRİZA’dan sonra PARALEL YAZI köşesi de bölünüyor. Geçtiğimiz hafta benim gönderdiğim yazı yerine EN HAKİKİ BARON’un poposunun ne denli tavan yaptığını gösterdiği yazısı yayınlanınca bu köşenin bölünmesi gerektiğine karar verdim. Bunca zaman köşeyi birlikte yazdık, ama madem ki arkadaş benden rahatsız olmuş çakma Baron falan demiş gazete yönetiminden köşeyi ikiye bölmesini rica ediyorum. Böylece kimin kalemi daha kıvrak kiminki daha iğneli ortaya çıkar. (Neticede nasılsa tüm yazılanlardan Sakallı sorumlu tutulacak ama...)

M Arkadaş tabii Yunanca da bildiğini göstermek için ΣΥΝΘΗΜΑ-ΠΑΡΑΣΥΝΘΗΜΑ falan da eklemiş köşeye. Ama tespiti yanlış. Doğrusu şöyle olacak: PAROLA: İnneke hamidün mecit, İŞARETİ: Bir deste mor evrocuk, piyasadan çekilmeden. (İnanmazsa dayıya sorsun)
M Yıllar önce Biri Bizi Gözetliyor yarışması vardı. Sonra Cemaatçilerin Biri Bizi Dinliyor dönemi geldi. Şimdi ise SYRİZA iktidarıyla Biri Bizi Elliyor dönemindeyiz.
M Çay partisini seller mi aldı, Stavro’nun yavrusunu eller mi aldı (Kozlukebir Halk Türküsü)
M Çinliler senelerce mallarını bize pazarladılar, sustuk. Ama Burak Yılmaz’ı onlara kakalayarak cevabımız çok sert oldu. Şimdi halinden memnun bir şekilde oturmuş Moğollar’ın son albüm kapağını seyrediyorum: Umut Yolunu Bulur.
M Fıkrayı bilirsiniz, Padişah yardımcısına “Bana öyle bir hareket yap ki özrü kabahatinden beter olsun” demiş. Ertesi gün yardımcısı, Padişah yürürken arkasına geçip ona parmak atmış. Tam Padişah öfkeyle kellesini vurduracakmış ki, yardımcısı “Özür dilerim Haşmetlüm, karınız sandım” demiş. Ben de şimdi Mustafa Mustafa’nın SYRİZA’yla 1 Yıl değerlendirmesinden sonra, bu fıkrayı anımsadım.
M Tütüncü eylemlerinden sonra odamdaki Bob Marley-Jimmy Hendrix-Jim Morrison fotoğraflarını indirip Hüseyin Kapsız-İlhan Ahmet-Esat Hüseyin fotoğrafları asmaya karar verdim.
M Şimdi yine başlamayın İlhan-Miçotaki propagandası yapıysın diye eleştirmeye. Ben oy kullanmıyorum. Hayatımda sadece iki kez oy kullandım, Ocak’ta SYRİZA’ya Eylül’de LAE’ye, daha da sandığa gitmem. Ama bu memleketi de, bu azınlığı da kökünden yok ederek sorunu temelli çözecek bir ikili varsa, bence bu ikili onlar. Hoyda bre!
M Ahmet Mete’nin imamını kaçırmışlar, kimse konuyu konuşmuyor. Bu Trakya’nın Bekçileri gerçekten gerizekalı. Ulan Cengiz Ömer 8’i kaçırsana yer yerinden oynasın. Hep yanlış ata oynuyorlar.
M Hayırlı Cumalar

EN HAKİKİ BARON
M Elalemde para b.k gibi, bizde ise bi kabızlık, bi kabızlık...
M Kapital Kontrol konusuyla ilgili geçenlerde bir büyüğüm aradı. “Doğrudur, Kapital Kontrol’ün menşei Batı Trakya’dır ve esas adı da KAPIDA KONTROL’dür” dedi.
M Kendilerini maneviyata adaması gereken zatların bu derece maddiyat peşinde koşmaları düşündürücü. Bir yandan Kâbe Kokulu Seccade, diğer yandan Pusulalı, Uzaktan Kumandalı, Kulaklıklı Seccade satılıyor. Hangisinin sevabı daha fazla bilemiyorum. Uçan seccadelerle cennete seferler düzenlenmesini bekliyorum!
M 29 Ocak milli direniş ve kurtuluş günü etkinlikeri nedeniyle GTGB’de düzenlenen gece esnasında tesadüfen Kulübün önünden geçtim. Azınlığın belli bir kısmının kalıp ve hacimlerini gördükten sonra, kendilerini kurtarmış olduklarını gördüm ve onlar adına sevindim.
M Bu sene SURVİVOR’ı kesin Ünlüler kazanır. Yılmaz Morgül acaip derecede pozitif enerji veriyor. Artık neresinden veriyorsa... o enerjiyi.
M Nedir bu Akademili öğretmenlerin çilesi. Öğretmen gecesi düzenlerler, Türkiyeli ve Türkiye mezunu öğretmenler full kadro orada, Akademililer yok. İlköğretim Müdürü seçimi yapılır, oy kullanamazlar. Adamlar ne o tarafta ne bu tarafta, adeta Araf’ta.
M “Bütün meyhanelerini dolaştım İstanbul’un”. Ertesi günü bütün MUAYENEHANE’lerini dolaşırsın İstanbul’un. O kadar içersen olacağı bu!
M Kızanım olursa adını “Acun” koyacağım. Bizim kadar çekmesin, kızan kurtarsın kendini.
M FB Ülker – Lokomotiv Kuban maçının sonunda spiker FB’nin 12 kişilik kadrosundan 3 oyuncunun maçta yer almadığını söylüyor. Ve bunlar kadrodaki 3 Türk oyuncu, yani oyun boyunca kullanılan 9 oyuncu “yabancı”. Yıllar önce de PAO ya da Olimpiakos’un bir EUROLEAGUE maçında taraftarlar oyuncuları coşturup gaza getirmek için milli marş okumuşlardı, ancak ortada bir problem vardı: Sahadaki oyuncular da, antrenör de “yabancı”ydı. Milliyetçilik fakirin ekmeği.
M En sonunda ölüme de çare bulundu. İnsanlar artık ya şehit oluyor, ya etkisiz hale getiriliyor.
M İçinizden sevgiyi, yanınızdan sevgiliyi eksik etmeyin.


baron@outlook.com.gr


Cumhuriyet, 12.02.16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder