4 Nisan 2016 Pazartesi

Kadınlar Günü Özel Matinesi



EN HAKİKİ BARON
(İFTİHARLA SUNAR)
M 4 hafta önce haddimi aşan sözlerimden dolayı BYK (Baronlar Yüksek Konseyi) tarafından üç haftalık bir kalem bırakma cezasına çarptırıldım. Cezamı çekip beyaz sayfalara döndüm, artık önümüzdeki yazılara bakıyorum. Zaten angajman kuralları gereği yanlışklıkla 1,69’luk hedefi bombalamıştım, meğerse hedef 1,83 imiş. 

M Kadınlar günü geldi geçti ama bu konuya el atmazsam olmaz. Kadınların eşitlik konusunda verdikleri mücadeleyi kesinlikle destekliyorum. Kadınlarla eşit olmak, bence biz erkeklerin en doğal hakkıdır.
M  Mağdur olan, haksızlığa uğrayan, eşitsizliğe maruz kalan hep onlar. Diğer yandan ise eteğini çıkartıp senin pantolonunu giyebilir. Sen pantolonunu çıkartıp onun eteğini giymeye kalk, kıyamet kopar.
M  Yerli-yabacı dizi, filmlerde çıkan tartışmalar sonucunda battaniyeyi eline alıp çile çekip çekyatta yatan nedense hep erkek. Nasıl olsa yuvamızı dişi kuş yapıyor.
M  Yüksek Tahsilliler Derneği olduğu gibi, bir de Kadınlar Kolu var. Bir kadın olarak Kadınlar Kolu’na üye olabildiğin gibi, Yüksek Tahsilliler Derneği yönetimine de aday olabiliyor, yönetime seçilebiliyor, başkan olabiliyor. Bir erkek olarak Kadınlar Kolu’na üye olmak namümkün.
M Kadınlar Şeytan mıdır, değil midir, bilmiyorum ama, ikisinin de taşlanması gerektiğini biliyorum. Şeytan’ı çok taşla, kadını ise parmağına takılacak TEK-TAŞ’la.
M 1857 yılında çalışma koşullarının iyileştirilmesi için başlatılan grev sonrasında öldürülen 129 kadın işçiyi anmak için kutlanılan 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nün nasıl olup da pistlerde göbek atan ekmekçi kadınlar gününe dönüştüğünü anlatacak olan varsa ben dinlemeye hazırım.
M Her alanda çalışan, hizmet veren, artı değer yaratan, eşlerinin bakımını, çocuklarınının gelişimini sağlayan, hayatımızın anlamı, varlığımızın kaynağı, SİNEQUANON’umuz tüm emekçi kadınlarımızın günü kutlu olsun.
M  Gündem o kadar hızlı değişiyor ki, bir ay içinde iki patlama oldu, bunu müteakip şiddetli kınamalar, lanetlemeler, sosyal medyada yüzeyel başsağlığı mesajları, mekanının cennet olsun dilekleri... Bu alemi onlara cehennem eyledikten sonra ne anlamı var ki?
M Patlamanın olduğu akşam en çok izlenen program SURVİVOR olmuş. Ölen ölsün, kalan reytingler bizimdir. Ne demiş Orhan Veli: “Neler yapmadık ki şu vatan için! / Kimimiz öldük; / Kimimiz nutuk söyledik”. İNSANLAR KARAFİLE DÖNÜŞMESİN!
M  Azınlık kurum, kuruluş, parti ve derneklerindeki bir (1) aday (bolluğu), bir (1) fikir (teatisi), bir (1) beyin (fırtınası), bir (1) görüş (zenginliği) ve zıt fikir çatışmalarından oluşan, ortak akıl ile oluşturulan THINK THANK’ları müteakip yapılan demokratik (!) seçimlerin nihayetinde oluşturulan yönetimler, yönetimden çok AKİL ADAMLAR topluluklarıdır. Akil Adamlar’ın azınlığımızın demokratik haklarını nasyonal ve enternasyonal platformlarda savunup koruyacakları konusunda, sizi bilmem ama, ben tatmin olmuş durumdayım. Tatmin olmuş iken bir orgazm cigarası yakayım beyav!
M  Eskiden imiş o Adın çıkacağına canın çıksın. Şimdi adın çıksın da nasıl çıkarsa çıksın, ne de olsa cilalı imaj çağı.
M Diyanet fetva ile buyurmuş, istenen ve istenmeyen tüyler ve türevlerinin cımbız veya ağda ile alınması yasakmış. Şimdi karıma sakal modeli beğeniyoruz, top sakal mı yoksa sultan sakalı mı yakışır bilemiyoruz. Kıldan-tüyden işlerle uğraşmak bu olsa gerek.
M Bir ülkede Diyanet İşleri’nin bütçesinin Eğitim Bakanlığı’nın bütçesinden daha fazla olması bir itiraf değil midir? “İşimiz Allah’a kaldı!”
M  Mezun olduğu okul, Uludağ İlahiyat Fakültesi. Görevi: Adalet Bakanı. Tüm insanlığın özlemini duyduğu bu değil mi: “İLAHİ ADALET!”
M  DEB Partisi, yeni bina açılışında bence bir açılıma daha imza attı. Tek Hristiyan olarak DAMON’u gördüğümde sevindim. Sonra Damon’un evlendiğini duyunca “Gördün mü bak, bastı imam nikahını” dedim, ama yanılmışım.
M Bu memlekette “şiytan”a pabucunu ters giydirebilirsin ama string’ini asla.
M Irkçılığa ve ayrımcılığa oldum olası karşıyım. Neden sadece beyaz kadın ticareti yapılıyor da (beyaz et daha sağlıklı diye mi?) melez veya siyah kadın ticareti yok? (No to Racism).
M Adaletin bu mu dünya demeden geçemeyeceğim. Adnan Hoca’nın değişik lezzetlerden oluşan ortaya karışık mönüsünü gördükten sonra, biz niye her gün kuru fasülyeye talim ediyoruz diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Bakliyat iyi, güzel, faydalı ama malumunuz çok gaz yapıyor be birader!


baron@outlook.com.gr

Cumhuriyet, 13.03.16 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder