4 Nisan 2016 Pazartesi

Memleketin Hali



ORİJİNAL BARON
M Her söze verilecek cevabım vardır ama, bir söze bakarım söz mü diye, bir de söyleyene bakarım kel mi diye. Kelse uğraşmam. Kompleksli oluyorlar. Bir de kısa boylular. Bana boy konusunda laf atan arkadaşa bildiririm, boyum 1,83.
M Ramadan Molla’nın Türkçesi gibi memleket. Düzeleceği yok, ama insan yine de bekliyor.


M Sevgilim Yırt beni diye mesaj atmış. Yapamam. Seni memorandumlar gibi görüyorum dedim. Gülmedi. Ayrıldık.
M Tabii o kadar da öküz değiliz, sonra Çolak’ın Drahmi’yi istediği gibi istiyorum seni diye mesaj attım, dayanamadı barıştık.
M Spor yorumcularına, eski futbolculara falan tarihi 11’ler yaptırıyorlar ya. Ben de azınlıktaki tarihi milli 11’i yaptım. Hasan Hatipoğlu – Galip Galip, Sebahattin Emin, İsmail Rodoplu, İbrahim Şerif – Ahmet Faikoğlu, Mehmet Emin Aga, Cengiz Ömer 8, İbrahim Trakyalı – Sadık Ahmet, Tahsin Salihoğlu. Teknik Direktör: Abdullah Çatlı.
M Akepeci arkadaşlar memlekette kemalist temizleme avına başlamışlar. 14 yıl geçmesine rağmen hala eşlerinin-kızlarının başlarını örtmemiş, tangalı mangalı dolaşmasına izin veren liderlerimize duyurulur. Koltuklarınız sallanmayı bırak, devrildi haberiniz yok.
M Meço Cemali’nin yanından atlayıp Türkçülüğe geçen ve mangalda kül bırakmayan imamlar, imamlarımız.
M Paralel Evren denince Türkiye’dekiler başka şey anlıyor, Batı Trakyalı bizler başka şey anlıyoruz.
M Atina’da anarşistler haber bültenini basmışlar. Darısı bizim anarşistlerin başına diyecem de Batı Trakya’da anarşist ne gezer la?
M Bayatlı’da bir kişinin 40 koyununu çalmışlar. 1 değil, 3 değil, 5 değil, tam 40 koyun. Ve kimsenin ruhu bile duymamış. Benim güzel kardeşim, 40 koyun gitmiş, sen durma senin oyun nasıl gitti diye düşün, oyunu nasıl çaldırdığını düşün.
M Şehzade hazretleri işbirliğine gitmeleri halinde Mihailidis şirketinin borçlarını Batı Trakyalı soydaşlara hemen ödeyebileceğini söylemiş. Gözlerim doldu. Allah her kula böyle baba nasip etsin ki, evlatları onun adını kullanarak lüks içinde yaşayıp fakir-fukaraya ağalık etsin.
M Tabii Ethnos gazetesi de bizim Şehzade’yi “Yunan pamuğunun Baron’u” ilan etmiş. Biz Orijinal Baron-En Hakiki Baron diye birbirimizi yerken, aradan bir de Pamuk Baron çıktı, iyi mi.
M Batı Trakya balı Türkiye’de tanıtılmış. Bal baldır, bunun üzerinde durmaya değmez, haber değeri yoktur. Ancak eğer Halit agamız selocanlar gibi “arı” kıyafeti giyseydi haber değeri olurdu. Hoyda bre!
M Bizim Sakallı benim dayı oğlunu almış, ona Mao’nun Bir çiçek açsın, bin fikir yarışsın tezini anlatıyor. Kuzenin tepkisi: Aga sen onu bırak ta Drahmi’ye dönersek paraların üstüne Bob Marley’in resimlerini koycanız mı?
M Radyolarda memleketi kurtaranlara bakıyorum, Joy’da bir reklamcı, City’de bir arıcı, Çınar’da bir oksijenci. Yorumcu olarak çıkardıkları keza öyle. Ulan nasıl memleketteyiz, koca diplomatların çözemediğini bizim güzide insanımız çözüyor. Verin hükümeti bizimkilere kriz mriz kalmasın.
M Siriza’nın üç tane milletvekili vardı, n’oldu onlar, gören var mı?
M Çocukken annem Yattım sağıma, döndüm soluma, 72 melek şahit olsun dinime imanıma diye bir dua ezberletmişti. Şimdi düşünüyorum da, İlhan Ahmet’e de annesi aynı duayı ezberletmiş olmalı, ama o bizi aşarak onu uygulamaya da döküyor tabii, bir sağa dönüyor bir sola, bir ayet patlatıyor bir aforizma. İyi evlat.
M Halı sahada elime basıp sol el başparmağımı kıran geri zekalı kuzenim yüzünden yazıyı sağ elimle yazmak zorunda kalıyorum. Ne günlere kaldık ya rabbi.
MElhamdülillah bu hafta da yazı bitti. Allah kabul etsin inşallah. Haftaya yeni yazmayı nasip etsin rabbim. Hayırlı Cumalar.


baron@outlook.com.gr 

Cumhuriyet, 26.02.16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder