24 Ekim 2016 Pazartesi

[Online] LOZAN'IN...



Büyük düşünmek istedi yine Recep Tayip Erdoğan,
çünkü büyük adam büyük düşünür
ve bunu sık sık kanıtlamak zorundadır,
unutulmaması
ve anımsaması için herkesin onun büyüklüğünü,
doğrulaması için kendi kendini
reis olarak,
ve Lozan'ı sorguladı Doğuda, İrak'ta Musul'da, Suriye'de,
ve Batıda, Ege adalarında, Batı Trakya'da,
büyük düşünmek isterken yine Erdoğan,
bu kez Lozan'ı sorgulamayı aklından geçirdi
ve Mustafa Kemal'i,
onlardan daha büyük olduğunu göstermek için.



Büyük düşünmek istedikçe böyle Recep Tayip Erdoğan,
elinden hep küçük işler çıkar.
Çıksın da, Türkiye için tehlikeli olmasaydı bari.


***


[Aşağıdaki -yazanının adının açıklanmasını istemeyip te "deveçöken" mahlasını kullandığı- "lozan'ın oğlu azınlık" başlıklı şiir, 6 yıldır elimizde yayımlanmadan duruyordu. "Lozan" konusu gündeme geldikten sonra bu ihmali anımsadık ve yayımlamaya karar verdik.]


lozan’ın oğlu azınlık - DEVEÇÖKEN


ben
lozan’ın oğlu
azınlık


türk’se anam, yunan’dır babam
lakin ikisini de beceren emperyalizmdir
ve o yüzden p..ttur babam


ben
lozan’ın oğlu
azınlık


anam der ki
sen tek evlatsın, babanın bütün azgınlığına rağmen
babam der ki
sen üç üvey kardeşsin, ananın bütün nazlarına rağmen
pomak çingene türk


ben
lozan’ın oğlu
azınlık


ben tabelasız bir dernek
ocak seksen sekizde ferace giydirilmiş erkek


ben
lozan’ın oğlu
azınlık


petrol dolaşmıyor henüz damarlarımda
yoksa çoktan becerirdi beni
anamla babamı beceren
ve ben de babama benzerdim


ben
lozan’ın oğlu
azınlık


tek derdim tabela değil elbet benim
el konmuş dede malı vakıflarım
duman olmuş tütüncüm
boyun eğmiş eğitimim
seçilmiş seçilmemiş müftülerim var benim


ben
lozan’ın oğlu
azınlık


bir nesil
türkçe konuşmak yasak
bir nesil
türkçe konuşmayı unutmak
bir nesil
türkçe konuşanı ayıplamak


ben
lozan’ın yetim oğlu

öksüz azınlık



İbram Onsunoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder